طراحی و ساخت قالبهای بادی

طراحی و ساخت قالبهای بادی

یکی از روش های تولید قطعات پلاستیکی تو خالی مانند انواع ظروف و بطری ها روش بلو مولدینگ یا استفاده از قالب های بادی است . در این شیوه عمدتا به دو صورت استفاده از پری فرم اولیه و یا اکسترود گرم مواد و شکل گیری بطری با استفاده از دمش باد صورت می گیرد .

 نمونه قالب گیری دمشی اکسترودی انواع ظروف شامپو و یا مایع دستشویی و یا انواع گالن ها است .

نمونه قالب گیری دمشی با استفاده از قطعات اولیه تولید شده ( به روش تزریقی ) یا پری فرم انواع ظروف نوشابه می باشد .

نمونه قطعات تولید شده به این روش : بطری ریمل خانم ها ! بطری قطره های استریل چشمی و …

قالب بادی

قالب گیری بادی توام با کشیدن

در این روش پلاستیک فرم گرفته(مذاب) از طریقه اکسترود به قالب تزریق شده و قبل از اینکه در قالب به آن باد دمیده شود کشیده می شود که این عمل دیواره جانبی نازک تر، مقاوم تر و درخشنده تر می شود و سر و ته بطری با درخشش کمتر و ضخامت بیشتر ایجاد می شود و قابلیت نفوذپذیری به گاز CO2 و رطوبت در آن کاهش می یابد.

بطری PVC با استفاده از این روش تولید می شودکه در بسته بندی روغن های خوراکی، آب میوه جات و کنسانتره ها از آن استفاده می شود.

قالب گیری تزریقی بادی برای تولید اشیاء توخالی در مقادیر زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد اصلی آن عبارتند از تولید انواع بطری، ظروف آب میوه و دیگر ظروف تو خالی کوچک است. قالب گیری تزریقی بادی در مقایسه با قالبگیری بادی اکستروژنی برای تولید بطری های با کیفیت بالای بصری و ابعادی بکار می رود.این فرایند برای تولید هر دو نوع ظروف باریک و دهان گشاد ایده آل است و تولید آنها را به طور کامل و بدون فلش به پایان می رساند.

گروه مهندسی نمایه در زمینه طراحی و ساخت قالبهای بادی، تولید قطعات بادی، طراحی و ساخت قطعات پلاستیکی و قالبهای پلاستکی، طراحی و ساخت قالبهای لاستیکی و تولید قطعات لاستیکی و طراحی و ساخت انواع قالبهای صنعتی فعالیت داشته .